Apă de la porcărie?

Apă de la chiuvetă? Foarte rar am băut. Venea pe țevile alea ruginite care se spărgeau în fiecare zi și o dată cu ele ne ciuruiau și străzile pentru ca avaria să fie remediată. Acum s-a trecut pe polietilenă așa că avem atât apă, cât și străzi mai bune. Nici izvoarele nu erau pe atât de numeroase cum sunt azi, când găsești în fiecare cvartal de blocuri câte un izvor forat la mare adâncime și în fiecare magazin câte un dozator de apă. Atunci luam lichidul vital tocmai de la… porcărie! Stăteam la coadă pentru a umple un bidon sau două de la acel firicel de apă. Chiar dacă eram un pic îngrijorat gândindu-mă la posibilele dejecții porcine rămase în sol de pe vremea fostei crescătorii, mergeam acolo trimis de mama, tata sau tataie. Apa nu părea contaminată și era clar de preferat în fața celei ruginite, din rețeaua de apă „potabilă”. Îmi amintesc și acum exercițiile de echilibristică pe care le făceam la întoarcere, cu sticlele pline-n mâini, pe un tub gros din beton destinat canalizării, îngropat doar pe jumătate în pământ și înconjurat de bălți murdare. Îmi revine în minte până și mirosul ce ieșea din tub prin acele mici orificii de aerisire. Cam proaste combinațiile izvorului, nu? Nu era suficientă fosta porcărie, mai trebuia să treacă și un canal rezidual prin zonă.

f8f073302d1bcbef189d1237f8565a0e-5562113-1000_1000Sursă foto: Okazii.ro

Era o zi caniculară de vară și tataie muncise singur în livada de pruni de deasupra orășelului. Sigur i se terminase apa, așa că mama a decis să urcăm la el cu un termos plin cu apă rece, dar și cu ceva cald de mâncat. Termosul fusese umplut bineînțeles tot de la porcărie, iar mâncarea era gătită-n casă. Pe la jumătatea drumului, mama hotărăște să mai cumpere ceva mâncare în plus, așa că mă lasă pe mine în afara buticului, în grija sacoșilor. Eram doar de două ori mai înalt ca ele, dar voiam să-mi arăt mușchii ridicându-le și coborându-le repetat. Nu mi-au scăpat din mână, dar în toiul acelor demonstrații de forță, am atins un pic fundul unei plase de asfalt și a fost suficient ca sticla rece a termosului să crape, iar apa să țâșnească prin colțurile sacoșei. Mi s-a uscat gura pe loc. Noroc că la magazin aveau și apă.

5 gânduri despre “Apă de la porcărie?

Lasă un răspuns

