LogaTurist

Salutare! A trecut un an de când nu am mai postat nimic și s-au întâmplat multe lucruri despre care aș putea scrie. Și bune și rele…
Cel mai frumos lucru despre care pot scrie e că am plecat în multe excursii prin țară, 14 la număr, cu autocarul, prin agenții de turism.
Am început ușor, cu Transfăgărășanul, pe care nu mai ajunsesem din copilărie.

A urmat apoi o excursie în care am vizitat Castelul de lut Valea Zânelor de la Porumbacu de Sus, Mănăstirea Sâmbăta de Sus, Cetatea Făgăraș și Mănăstirea Șinca Veche.

A treia excursie a fost dedicată parcurgerii Transalpinei.

În a patra excursie am admirat Palatul Mogoșoaia, Lacul și Mănăstirea Snagov, Muzeul Satului din București și ne-am plimbat cu vaporașul pe Lacul Herăstrău.

În a cincea excursie am ajuns din nou în București, pentru a vizita Muzeul Antipa, Muzeul Cotroceni și interiorul Palatului Parlamentului.

În a șasea excursie am vizitat Pelișorul din Sinaia, Castelul Cantacuzino din Bușteni și Târgul de Crăciun din Brașov.

În a șaptea excursie am ajuns la Muzeul Chihlimbarului de la Colți și la Vulcanii Noroioși.

În a opta excursie am intrat în Salina Praid și ne-am plimbat două ore cu mocănița de la Sovata.

În a noua excursie am vizitat Mănăstirea Tismana, Muzeul Tezaurului BNR Tismana, Podul Natural de la Ponoarele și Parcul Nicolae Romanescu din Craiova.

A zecea plimbare a durat două zile. În prima zi am vizitat Mănăstirea Strehaia și ne-am plimbat 4 ore cu vaporul la Cazanele Dunării. A doua zi ne-am urcat în trenul numit Semeringul Bănățean, iar ultimul obiectiv a fost Cascada Bigăr.

Cea de-a unsprezecea excursie a durat tot două zile. În prima zi am urcat cu telegondola deasupra municipiului Piatra Neamț, am trecut prin Cheile Bicazului și am înnoptat lângă Lacul Roșu. A doua zi, la întoarcere, am oprit la Mănăstirea Izvorul Mureșului, la Lacul Sfânta Ana și în centrul Brașovului.

Excursia cu numărul 12 a avut ca obiective Mănăstirea Polovragi, Peștera Polovragi, Rânca de pe Transalpina și Peștera Muierilor.

În excursia 13 am vizitat Peștera Ialomiței. Numărul 13 mi-a adus și puțin ghinion. Ar fi trebuit să urcăm la Sfinxul și Babele, dar nu a funcționat telecabina. 😦 La întoarcere am oprit în centrul Târgoviștei.

În ultima excursie de până acum, cea cu numărul 14, am depășit pentru prima dată granițele României, oprindu-ne în Bulgaria, la cascada Kaya Bunar de la Hotnista și în frumosul oraș Veliko Târnovo, cu fortăreața Tzarevetz.

Sper să vă placă pozele și îmi cer scuze dacă o să vă răspund greu la comentarii. Trebuie să-mi fac bagajul pentru o nouă plimbare. Nu de o zi, două sau trei, ci de patru, așa că am ceva de muncă. Nu vă spun deocamdată unde, dar pozele o să apară mai întâi pe Instagram. 😀